وبلاگ هواداران شهرستان خمینی شهر

وبلاگ هواداران شهرستان خمینی شهر

وبلاگ هواداران شهرستان خمینی شهر

وبلاگ هواداران شهرستان خمینی شهر

یک کتابخانه جدید در خمینی‌شهر ساخته می‌شود

با همکاری شهرداری، به زودی ساکنان شمال مرکز شهرستان خمینی‌شهر صاحب کتابخانه عمومی می‌شوند._
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، 
یکشنبه گذشته، اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خمینی شهر اصفهان در سال جاری به ریاست فرماندار شهرستان با حضور سعید حشمتی، مدیر کل امور کتابخانه‌های استان اصفهان، برگزار شد.

در ابتدای جلسه، تمنایی، رییس  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و دبیر انجمن، گزارشی از اوضاع 25 کتابخانه عمومی موجود در شهرستان ارایه داد. 

سپس، شرفا،  معاون شهردار خمینی‌شهر خبر داد: اعتبار ساخت کتابخانه در منطقه شمال خمینی‌شهر در بودجه شهرداری پیش‌بینی شده است که پس از مکان یابی از سوی سازمان مسکن و شهرسازی عملیات ساخت آن آغاز می‌شود. همچنین مجوز ساخت فرهنگسرای امیرکبیر در جنوب شهر صادر شده که با پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز، پروژه آن آغاز خواهد ‌شد. 

در ادامه، حشمتی، مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان با یادآوری این‌که این استان با داشتن 126 باب کتابخانه، در جایگاه نخست کشور قرار دارد، خاطرنشان کرد: با این‌که  تعدادی از انجمن کتابخانه‌های شهرستان‌های استان ما از لحاظ جلب نیم درصد درآمد شهرداری جایگاه‌های ممتازی را در کشور کسب کرده‌اند، هنوز انجمن کتابخانه‌های خمینی‌شهر نتوانسته در این زمینه به موفقیت کامل دست یابد.  

در این زمینه معاون شهردار پاسخ داد:  شهرداری خمینی‌شهر در پرداخت نیم درصد درآمد خود به حساب انجمن کتابخانه‌ها مشکلی ندارد و با پی‌گیری نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بدهی شهرداری کاملا تسویه خواهد شد. 

ارسال نامه به امضای رییس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان به شهرداران «خمینی‌شهر»، «درچه» و «کوشک» برای پیش‌بینی تخصیص اعتبار نیم‌درصد سهم کتابخانه‌ها از درآمد این شهرداری‌ها در بودجه سال جاری و واریز بدهی سال 1386 آنها به حساب انجمن از مصوبه‌های اصلی این جلسه بود. همچنین مقرر شد، مساله اختصاص 10درصد درآمد اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان به رفع مشکلات کتابخانه‌ها، پی‌گیری شود.  

واگذاری کتابخانه «امام محمد باقر(ع)» خمینی‌شهر از سوی شهرداری به امور کتابخانه‌های استان، تصویب تکمیل کتابخانه‌های نیمه تمام در اعتبار سفر استاندار به خمینی‌شهر، تکیل تاسیسات کتابخانه«امام صادق(ع)» جوی‌آباد و تحویل کتاب‌های وجین شده کتابخانه«الغدیر» به کتابخانه‌های «اسفریز» و «امام حسین(ع)» دیگر مصوبه‌های این جلسه بودند. 
نظرات 1 + ارسال نظر
محمد چهارشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:14

عزیز تازه وبلاگتون را ژیدا کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد