وبلاگ هواداران شهرستان خمینی شهر

وبلاگ هواداران شهرستان خمینی شهر

وبلاگ هواداران شهرستان خمینی شهر

وبلاگ هواداران شهرستان خمینی شهر

سوال 3 نماینده تهران و نماینده خمینی‌شهر ‌از وزیر بازرگانی

سوال 3 نفر از نمایندگان تهران از وزیر بازرگانی در خصوص نبود اقدام نظارتی وزارت بازرگانی نسبت به رشد بی‌رویه قیمت کالاهای اساسی، اعلام وصول شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سوال حمیدرضا کاتوزیان، الیاس نادران و مهدی کوچک‌زاده نمایندگان تهران و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس از مسعود میرکاظمی وزیر بازرگانی در خصوص علت عدم اقدام نظارتی و کنترلی این وزارتخانه در مورد رشد بی‌رویه قیمت کالاهای اساسی و معرفی به مردم و سوال سیدمحمود ابطحی، نماینده خمینی‌شهر از وزیر بازرگانی در زمینه علت نداشتن اقدام جدی جهت رفع کمبود شدید آرد و سیمان در شهرستان خمینی‌شهر، اعلام وصول شد.

چهارمین دوره کلاس های امداد و نجات

 چهارمین دوره کلاس های امداد و نجات ویژه برادران در سطح مقدماتی با حضور خانم ارمی مربی برجسته هلال احمر در کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر برگزار شد.
     در این دوره از کلاس ها، علاقه مندان به فراگیری تئوری های امدادی و برنامه های کمک های اولیه پرداختند.
     * نخستین جلسه کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان خمینی شهر با حضور دکتر مجلسی، رئیس واحد خمینی شهر و روسای دانشگاه پیام نور و دانشگاه جامع علمی کاربردی فیض الاسلام خمینی شهر و نمایندگان دانشگاه صنعتی اصفهان و جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر برگزار شد.
     در این جلسه حمصیان مسوول ستاد دهه فجر شهرستان در خصوص برگزاری مراسم بزرگداشت دهه فجر و تشکیل اتاق فکر در دانشگاه ها برای هماهنگی و علمی برگزار کردن برنامه ها سخن گفت و در ادامه جلسه نیز هر یک از مسوولان شرکت کننده به بیان پیشنهادات و برنامه های خود پرداختند.

 

شش هزار نفر در خمینی‌شهر قمه‌زنی کردند

۶هزار نفر در خمینی‌شهر قمه‌زنی کردند

به گفته مسوولان این هیات‌ها عمل "قمه زنی" در این منطقه به بیش از ‏50‏ سال پیش بر می‌گردد‏.‏

همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، در یکی از محله‌های قدیمی خمینی شهر در استان اصفهان مراسم زنجیرزنی با زنجیرهای تیغی برگزار شد .

به گزارش «جهان»،

 در این مراسم حدود 250 تا 300 نفر از ساکنین یک محله خمینی‌شهر شرکت داشتند.

گفته می‌شود پیشتر سرپرست این گروه که یک روحانی است به نیروهای انتظامی و امنیتی این شهرستان تعهد داده بود تا از برگزاری این مراسم جلوگیری کند.
 
بر اساس این گزارش نیروهای انتظامی مستقر در محل برگزاری این مراسم، تلاش کردند این گروه از محله یاد شده خارج نشوند.

حدود 700 تا 800 نفر از مردم محله مزبور گروه زنجیر زنان را همراهی می‌کردند. این مراسم برای سومین سال پی در پی در این محله برگزار شد.

این در حالی است که این شیوه‌های عزاداری مورد انتقاد شدید مراجع عظام قرار گرفته است و نیروی انتظامی نیز وظیفه دارد با این موارد برخورد کند.
 
همچنین همزمان با روز عاشورا در برخی مناطق قدیمی خمینی شهر در استان اصفهان بیش از شش هزار نفر اقدام به قمه زنی کردند‏.‏

در این مراسم حدود دو هزار نفر از ساکنین محله‌های خمینی شهر و دیگر شهرهای اصفهان شرکت داشتند‏.

به گفته مسوولان این هیات‌ها عمل "قمه زنی" در این منطقه به بیش از ‏50‏ سال پیش بر می‌گردد‏.‏

با توجه به انجام این عمل که در منافات با آیین سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) است، تیم‌های پزشکی مجبور شدند در این محلات، حضور یافته و خدمات‌رسانی کنند.

بیمارستان آیت الله اشرفی اصفهانی هم در این روز به حالت آماده باش در آمده بود و یک تیم کامل پزشکی به قمه زنانی که مشکل خونریزی پیدا بودند، کمک می‌کردند.‏

بنابراین گزارش بیش از 400 قمه زن که دچار مشکل خاص شده بودند، به این بیمارستان رفتند که حال 4 نفر از آنان به علت خونریزی شدید وخیم اعلام شده است.‏
 
نظرات خود در این خصوص بیان کنید