وبلاگ هواداران شهرستان خمینی شهر

وبلاگ هواداران شهرستان خمینی شهر

وبلاگ هواداران شهرستان خمینی شهر

وبلاگ هواداران شهرستان خمینی شهر

یک کتابخانه جدید در خمینی‌شهر ساخته می‌شود

با همکاری شهرداری، به زودی ساکنان شمال مرکز شهرستان خمینی‌شهر صاحب کتابخانه عمومی می‌شوند._
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، 
یکشنبه گذشته، اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خمینی شهر اصفهان در سال جاری به ریاست فرماندار شهرستان با حضور سعید حشمتی، مدیر کل امور کتابخانه‌های استان اصفهان، برگزار شد.

در ابتدای جلسه، تمنایی، رییس  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و دبیر انجمن، گزارشی از اوضاع 25 کتابخانه عمومی موجود در شهرستان ارایه داد. 

سپس، شرفا،  معاون شهردار خمینی‌شهر خبر داد: اعتبار ساخت کتابخانه در منطقه شمال خمینی‌شهر در بودجه شهرداری پیش‌بینی شده است که پس از مکان یابی از سوی سازمان مسکن و شهرسازی عملیات ساخت آن آغاز می‌شود. همچنین مجوز ساخت فرهنگسرای امیرکبیر در جنوب شهر صادر شده که با پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز، پروژه آن آغاز خواهد ‌شد. 

در ادامه، حشمتی، مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان با یادآوری این‌که این استان با داشتن 126 باب کتابخانه، در جایگاه نخست کشور قرار دارد، خاطرنشان کرد: با این‌که  تعدادی از انجمن کتابخانه‌های شهرستان‌های استان ما از لحاظ جلب نیم درصد درآمد شهرداری جایگاه‌های ممتازی را در کشور کسب کرده‌اند، هنوز انجمن کتابخانه‌های خمینی‌شهر نتوانسته در این زمینه به موفقیت کامل دست یابد.  

در این زمینه معاون شهردار پاسخ داد:  شهرداری خمینی‌شهر در پرداخت نیم درصد درآمد خود به حساب انجمن کتابخانه‌ها مشکلی ندارد و با پی‌گیری نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بدهی شهرداری کاملا تسویه خواهد شد. 

ارسال نامه به امضای رییس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان به شهرداران «خمینی‌شهر»، «درچه» و «کوشک» برای پیش‌بینی تخصیص اعتبار نیم‌درصد سهم کتابخانه‌ها از درآمد این شهرداری‌ها در بودجه سال جاری و واریز بدهی سال 1386 آنها به حساب انجمن از مصوبه‌های اصلی این جلسه بود. همچنین مقرر شد، مساله اختصاص 10درصد درآمد اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان به رفع مشکلات کتابخانه‌ها، پی‌گیری شود.  

واگذاری کتابخانه «امام محمد باقر(ع)» خمینی‌شهر از سوی شهرداری به امور کتابخانه‌های استان، تصویب تکمیل کتابخانه‌های نیمه تمام در اعتبار سفر استاندار به خمینی‌شهر، تکیل تاسیسات کتابخانه«امام صادق(ع)» جوی‌آباد و تحویل کتاب‌های وجین شده کتابخانه«الغدیر» به کتابخانه‌های «اسفریز» و «امام حسین(ع)» دیگر مصوبه‌های این جلسه بودند. 

نماینده خمینی‌شهر در نطق پیش از دستور:

امیدوارم در مجلس هشتم شاهد قیام و قعودهای هیجانی نباشیم

خبرگزاری فارس: سید محمد ابطحی گفت: منتخبان مجلس هشتم باید در آستانه تشکیل مجلس جلساتی برای هماهنگی داشته باشند تا با هماهنگی عملی اجازه ندهند قیام و قعود‌های هیجانی باز هم به این آشفته بازار اقتصاد دامن زند.

به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس، سید محمود ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر نخستین ناطق پیش از دستور جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کشور گفت: بیکاری دردآور، گرانی لجام گسیخته، تورم آزار دهنده، نقدینگی سرگردان، بهره‌وری پائین، عوامل تولید و سرانجام تضعیف و نابودی تولید داخلی، عدم توجیه، جاذبه‌ سرمایه‌گذاری در یک کلمه نابسامانی‌های وسیع اقتصادی هر روزه به فقیرتر شدن فقیران و ثروتمندتر شدن ثروتمندان منجر می‌گردد.
وی در ادامه افزود: این مشکلات و مسائل از یک سو در تعارض کامل با خواسته‌ها و شعارهای مسئولان محترم برای بسط عدالت و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و انتظارات جامعه می‌باشد و از سوی دیگر ناشی از تصمیم گیری‌های غیر اقتصادی، عدم وجود یک تئوری مشخص اقتصادی و عدم توجه به واقعیت‌های علمی موجود در اقتصاد است.
سید محمود ابطحی با اشاره به نتایج فشارهای اقتصادی که به اقشار مختلف جامعه وارد می‌شود، خاطر نشان کرد: این فشارها طاقت همه را طاق می‌کند و سبب شده که مشکلات حل ناشدنی جلوه کنند.
وی با تصریح به اینکه نمی‌خواهم نابسامانی‌های اقتصادی بین‌المللی و افزایش شدید قیمت‌ها در عرصه جهانی آثار آن بر تولیدات داخلی و قیمت‌های کالاهای تولیدی را نادیده بگیرم، خاطر نشان کرد: ولی به هر حال اگر تصمیات ما در مجلس تصمیماتی مبتنی بر یک بینش علمی و هماهنگ با خط مشی مشخص بود امروز نبایستی شاهد این وضعیت سخت باشیم.
نماینده مردم خمینی‌شهر در ادامه خاطرنشان کرد: اگر قیام‌‌ها و قعودهای ما نمایندگان مردم با توجه به نکات و ظرفیت موجود در بخش‌های اقتصادی و هماهنگی لازم با دولت در تصمیم گیری‌ها بود، نبایستی امروز وضعیتی این چنین سخت برای اقشار کم در آمد و حقوق بگیر بوجود آید.
وی در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود گفت: کمبودها، نارسائی‌ها و مشکلات اقتصادی که در جامعه به هم می‌پیوندند ریشه در تصمیمات کنونی و بدون مطالعه ما دارد، لذا بعدا نمی‌توان گفت که چرا جامعه و مردم دچار مشکل شده‌اند.
ابطحی در ادامه با اشاره به حضور آگاهانه مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اکثریت مجلس هشتم از نیروهای اصولگرا شکل گرفته و منتخبان مجلس هشتم باید در آستانه تشکیل مجلس جلساتی داشته باشند و در جهت تدوین یک تئوری مشخص برای برون‌رفت از بحران‌های کنونی با هماهنگی و انسجام عملی مجددا اجازه ندهند قیام و قعود‌های احساسی و هیجانی باز هم به این آشفته بازار دامن زند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: بخاطر دارم در نقد برنامه ارائه شده رئیس جمهور اعلام کردم که «جنابعالی بدلیل عملکردهای ناصواب و غلط گذشته وارث عظیمی از مشکلات و مسائل هستید» و امروز اعلام می‌دارم که ضمن تشکر از دولت بدلیل زحمات ارزنده‌ای که در راستای حل این معضلات تقبل نموده همگی بخصوص نمایندگان مجلس هشتم بایستی دست از تصمیمات لحظه‌ای و هیجانی برداشته و بدانیم که مطالبات و گرفتاری‌های باقیمانده از دولت‌های گذشته بیشتر از آنچه تاکنون جامعه را آزرده می‌تواند گرفتاری آفرین باشد.
ابطحی در ادامه خاطر نشان کرد: باید با انسجام در تصمیم‌گیریها بدنبال تصمیمات بنیادی در ساختارهای اقتصادی و ایجاد تحول و دگرگونی در دولت و نحوه تصمیم‌گیریهای مجلس بود و از تصمیمات زود گذر و انفعالی که آثار زیانبارتر و دیرپا‌تری را که همان رکورد تولید ملی یا رکورد تورمی است، پرهیز کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تولید و حمایت از آن تنها راه برون رفت از برخی مشکلات کنونی است یادآورشد: تا همه نپذیریم که تمامی تصمیمات باید در راستای تقویت این تفکر باشد، مشکل سرمایه‌های سرگردان، تورم و گرانی حل نخواهد شد لذا باید در مجلس هشتم هر تصمیمی که قرار است گرفته شود با این اصل خدشه ناپذیر هم جهت باشد.
ابطحی با اشاره به تاکید‌های رهبر معظم انقلاب به مجلس هفتم برای پیگیری این موضوع فرمودند، تصریح کرد: قبول دارم که جمعی از عزیزان همکار، مجموعه‌ای را جهت پیگیری این سرطان خانمان سوز تشکیل دادند ولی قبول بفرمائید که پیگیری این‌کار نیاز به همتی عظیم و هماهنگی کامل سه قوه دارد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: باید پذیرفت که برخورد با مفاسد، به هیچ وجه فضا را برای فعالیت‌های سالم اقتصادی و حضور بیشتر بخش خصوصی و تقویت مدیران سالم، تنگ‌تر نخواهد کرد و شاید اشاره به همین مسئله سبب شود پرونده‌های عظیم تهیه شده و زحمات رئیس دیوان محاسبات در مورد مفاسد موجود در صنعت فولاد، ذوب آهن اصفهان و سایر بخش‌ها هر چه سریعتر پیگیری و به نتیجه برسد.
نماینده مردم خمینی‌شهر در پایان سخنان خود با تشکر از رئیس جمهور برای سفر به حوزه انتخابیه خود گفت: رئیس جمهور تحولی عظیم در حرکت رو به پیشرفت شهرستان ما به وجود آورد و از محضر ایشان تقاضا می‌کنم پیرو مصوبات مجلس در جهت اجرای پروژه‌های مترو خمینی شهر و اجرای فاضلاب دستورات لازم را صادر نمایند.

نماینده خمینی شهر از عملکرد دولت برای حل مشکلات اقتصادی تشکر کرد

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی از عملکرد دولت نهم در زمینه حل مشکلات اقتصادی کشور تشکر و قدردانی کرد.

سید محمد ابطحی روز سه شنبه به عنوان یکی از ناطقان پیش از دستور مجلس، افزود : مشکلاتی که امروز در کشور سبب بیکاری، شکاف طبقاتی، افزایش قیمت مسکن و نقدینگی شده، نتیجه عملکرد دولت‌های گذشته بوده است.

نماینده خمینی شهر ، حل مشکلات اقتصادی را نیازمند دقت، حوصله و استفاده از نیروهای کارآمد دانست و تصریح کرد: نمایندگان مجلس هشتم باید دست از تصمیمات لحظه‌ای بردارند و بدانند که گرفتاری‌های باقیمانده از گذشته، بیش از آنچه تاکنون جامعه را آزرده می‌تواند گرفتار آفرین باشد.

ابطحی از نمایندگان مجلس هشتم خواست تا با انسجام در تصمیم گیرها بدنبال تصمیمات بنیادی در ساختار اقتصادی و ایجاد تحول در تصمیم‌گیری های مجلس باشند و از تصمیمات زودگذر که می‌تواند آثار زیانباری داشته باشد دوری کنند.

وی، بیکاری مزمن و دردآور، گرانی، تورم آزاددهنده ، نقدینگی سرگردان، بهره وری پایین عوامل تولید، تضعیف و نابودی تولید داخلی، عدم توجیه سرمایه‌گذاری و نابسامانی‌ها ی وسیع اقتصادی را سبب فقیرتر شدن فقیران و ثروتمندتر شدن ثروتمندان دانست.

ابطحی ادامه داد: همگی عوامل یاد شده در تعارض کامل با شعارهای عدالت و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه است و این عوامل ناشی از تصمیم‌گیری های غیراقتصادی ،عدم وجود تئوری‌های مشخص اقتصادی و عدم توجه به واقعیت های علمی موجود در اقتصاد کشور خواهد بود.

نماینده خمینی شهر تاکید کرد: اگر تصمیمات نمایندگان در مجلس مبتنی بر دید علمی و هماهنگی با خط مشی مشخص بود امروز نباید شاهد این وضعیت سخت می شدیم.

ابطحی در ادامه خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مشکلات اقتصادی موجود در جامعه ریشه در تصمیمات بدون مطالعه نمایندگان دارد لذا بعدا نمی‌توان گفت که چرا جامعه و مردم دچار مشکل شده اند.

وی از نمایندگان مجلس هشتم درخواست کرد که در آستانه تشکیل مجلس جدید جلساتی را در جهت تدوین یک تئوری مشخص اقتصادی و تدوین راه برون رفت از بحران‌های کنونی کشور با هماهنگی با دولت داشته باشند.

ابطحی تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی را تولید و حمایت از آن و رفع موانع تولید عنوان کرد و افزود: اگر همه تصمیمات در راستای تقویت این تفکر نباشد اشتغال، مهارتورم و گرانی حل نخواهد شد.

نماینده خمینی شهر تولید را ناموس کشور دانست و گفت: نمایندگان مجلس هشتم باید در این زمینه اقدامات لازم را به عمل آورند و اگر مورد حمایت قرار نگیرد هیچ چاره‌ای جز قبولی این نابسامانی‌ها نخواهیم داشت.

ابطحی تصریح کرد: برخورد با مفاسد اقتصادی که مقام معظم رهبر به پیگیری این موضوع تاکید و مجموعه‌ای را جهت پیگیری آن تعیین کردند، نیازمند همت عظیم و هماهنگی کامل بین سه قوه است .

وی تاکید کرد: باید پذیرفت برخورد با مفاسد به هیچ وجه فضا را برای فعالیت‌های سالم اقتصادی و حضور بیشتر بخش خصوصی و تقویت مدیران سالم تنگ نخواهد کرد.

((تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ))

ساخت دستگاه تعیین مرکز جرم اجسام غیرهمگن ؛ خمینی شهر

دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر دستگاه تعیین مرکز جـرم اجسام غیرصلب و غیرهمگن ساخت.
این دستگاه فلزی می تواند مـرکز اجسامی را که شکـل هندسی مشخصی ندارند تـا شش رقـم اعشار به صورت دقیق تعیین کند.
این دستگاه در صنایع مختلف ، به ویـژه صنعت هوایی در ساخت موشک و فضانوردی کاربرد دارد.
مسعودپور قربانی برای ساخت این دستگاه که مشابه خـارجی ندارد چهار میلیون ریال هزینه کرده است.
وی با ارائه این دستگاه در سی وششمین دوره مسابقات بین المللی علمی اختراعات و ابتکارات جهانی ژنو که هفته پیش برگزار شد نشان نقره دریـافت کرد.

(اصفهان/ واحد مرکزی خبر/ علمی تصویر دارد )

پذیرش مقالات اعضای هیات علمی واحد خمینی شهر در کنفرانس های بین ا

آنا- مقالات محمد مهدی کرباسیون عضو هیات علمی تمام وقت واحد خمینی شهر با عناوین «توزیع نامتقارن محاسبات در پروتکل IKEv2» و «یک نسخه بهینه شده از IKEv2 برای استفاده در محیط های کارگزار کارفرما» در ششمین کنفرانس سالیانه شبکه های مخابراتی کشور کانادا پذیرفته شد.
     همچنین مقاله فرهاد حاجی ابوطالبی با عنوان «پیش بینی شکست در هیدروفرمینگ لوله با استفاده از آسیب نرم» در کنفرانس بین المللی تکنولوژی پلاستیسته کشور کره جنوبی، شهر جیانگ جو و مقاله سید محمدرضا سروش مهر با عنوان «الگوریتمی وفقی برای انطباق بلوک در تخمین حرکت تصاویر ویدئویی، در بیست و یکمین کنفرانس مهندسی کامپیوتر و الکترونیک کشور کانادا پذیرفته شد.

انتصابات در واحد خمینی شهر

آنا- با صدور حکمی از سوی دکتر محمد مهدی مظاهری معاون فرهنگی و رئیس منطقه چهار دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فیض ا... بوشاسب به سمت معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر منصوب و از زحمات مهندس امیررضا نعمت الهی در زمان تصدی مسوولیت معاون آموزشی واحد خمینی شهر تقدیر شد.
     همچنین به پیشنهاد آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد خمینی شهر و تایید سازمان سما و مدیرکل آموزش فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، عباسعلی محمدی به سمت رئیس دفتر فرهنگ اسلامی آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد خمینی شهر منصوب شد.

در مسابقات بین المللی علمی اختراعات ژنو

در سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی علمی، اختراعات و ابتکارات جهانی ژنو، مسعود پورقربانی دانشجوی رشته مکانیک جامدات واحد خمینی شهر موفق به کسب مقام دوم و دریافت مدال نقره از این مسابقات شد.
     به گزارش آنا، در این دوره از مسابقات که به مدت پنج روز و با شرکت یک هزار نفر از محققان و مخترعان 45 کشور جهان از جمله کشورهای آمریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه و... در ژنو (سوئیس) برگزار شد، 75 محقق، مخترع و مبتکر ایرانی، حائز 70 مدال و عنوان از سوی هیات داوران شدند.
     در این میان، تیم ایران موفق به دریافت جوایز ویژه از 12 کشور مختلف شد و در نهایت، مقام اول این مسابقات را کسب کرد.
     مسعود پور قربانی نیز همراه با اختراع خود با عنوان «دستگاه تعیین مرکز جرم اجسام غیر صلب و غیر همگن» حضور یافت و مدال نقره و دیپلم افتخار این دوره از مسابقات را به نام خود رقم زد و به عنوان 20 مخترع برتر ایران شناخته شد.
     در ضمن تیم اعزامی جمهوری اسلامی ایران به این مسابقات موفق به دریافت نشان طلای این دوره از مسابقات شد.
     شایان ذکر است، پورقربانی، بورسیه شرکت در مسابقات اختراعات مالزی و تحصیلی از چند کشور اروپایی دریافت کرده است. (آنا)

ارتقا رتبه گروه معارف اسلامی واحد خمینی شهر

آنا- معاون امور استادان و دروس معارف اسلامی در دانشگاه های کشور از ارزیابی گروه های معارف اسلامی سراسر کشور در سال تحصیلی 86-85 و ارتقا 166 رتبه ای گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر خبر داد.

خمینی شهر بزرگترین تولید کننده گل شب بو

شهرستان خمینی شهر با تولید حدود 3 میلیون گلدان گل شب بو بزرگترین تولید کننده گل

شب بو در کشور است.

 

واحد مرکزی خبر: گلهای شب بو در زمینی به وسعت 25 هکتار و 125 واحد گلخانه ای این شهرستان تولید و به بازار عرضه می شود.

این گلها به بازارهای تمام استانهای کشور بویژه تهران ،‌خراسان رضوی ، فارس ، بوشهر و چهارمحال و بختیاری همچنین به برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس عرضه می شود.

در هر هکتار زمین پرورش گل شهرستان خمینی شهر بیش از 10 نفر مشغول بکار هستند.

در گلخانه های شهرستان خمینی شهر علاوه بر گل شب بو انواع گلهای زینتی فصلی شامل اطلسی ، شاپسند ، ناز ، شمعدانی ، داوودی ، مینا و شاخه بریده نیز تولید می شود.

کشف 4 هزار ترقه و 34 بشکه 220 لیتری مواد سوختی قاچاق ازخمینی شهر

کشف 4 هزار ترقه در خمینی شهر
گروه استان ها _ در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق مواد محترقه ، مأموران آگاهی شهرستان "خمینی شهر "واقع در اصفهان چهار هزار ترقه کشف و ضبط کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس،سرهنگ "یاردوستی" فرمانده انتظامی "خمینی شهر" با اعلام این خبر اظهار داشت : مأموران آگاهی این شهرستان در چهارم اسفند ماه سال جاری با همکاری ماموران کلانتری 14 "درچه "چهار نفر از افراد سابقه دار را که در امر فروش مواد محترقه فعالیت داشتند شناسایی و دستگیر کردند . سرهنگ یار دوستی افزود : در بازرسی از منازل متهمان مقادیر قابل توجهی مواد منفجره کشف و ضبط شد .

وی ادامه داد:در این راستا مقدار زیادی مواد اولیه ساخت ترقه شامل گوگرد ، باروت ، کاغذ ترقه و مشتقات آن نیز کشف و ضبط شده است .

این مقام مسوول در ادامه از کشف 34 بشکه 220 لیتری مواد سوختی قاچاق از نوع نفت نیز در خمینی شهر خبر داد .