وبلاگ هواداران شهرستان خمینی شهر

وبلاگ هواداران شهرستان خمینی شهر

وبلاگ هواداران شهرستان خمینی شهر

وبلاگ هواداران شهرستان خمینی شهر

نماینده خمینی شهر از عملکرد دولت برای حل مشکلات اقتصادی تشکر کرد

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی از عملکرد دولت نهم در زمینه حل مشکلات اقتصادی کشور تشکر و قدردانی کرد.

سید محمد ابطحی روز سه شنبه به عنوان یکی از ناطقان پیش از دستور مجلس، افزود : مشکلاتی که امروز در کشور سبب بیکاری، شکاف طبقاتی، افزایش قیمت مسکن و نقدینگی شده، نتیجه عملکرد دولت‌های گذشته بوده است.

نماینده خمینی شهر ، حل مشکلات اقتصادی را نیازمند دقت، حوصله و استفاده از نیروهای کارآمد دانست و تصریح کرد: نمایندگان مجلس هشتم باید دست از تصمیمات لحظه‌ای بردارند و بدانند که گرفتاری‌های باقیمانده از گذشته، بیش از آنچه تاکنون جامعه را آزرده می‌تواند گرفتار آفرین باشد.

ابطحی از نمایندگان مجلس هشتم خواست تا با انسجام در تصمیم گیرها بدنبال تصمیمات بنیادی در ساختار اقتصادی و ایجاد تحول در تصمیم‌گیری های مجلس باشند و از تصمیمات زودگذر که می‌تواند آثار زیانباری داشته باشد دوری کنند.

وی، بیکاری مزمن و دردآور، گرانی، تورم آزاددهنده ، نقدینگی سرگردان، بهره وری پایین عوامل تولید، تضعیف و نابودی تولید داخلی، عدم توجیه سرمایه‌گذاری و نابسامانی‌ها ی وسیع اقتصادی را سبب فقیرتر شدن فقیران و ثروتمندتر شدن ثروتمندان دانست.

ابطحی ادامه داد: همگی عوامل یاد شده در تعارض کامل با شعارهای عدالت و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه است و این عوامل ناشی از تصمیم‌گیری های غیراقتصادی ،عدم وجود تئوری‌های مشخص اقتصادی و عدم توجه به واقعیت های علمی موجود در اقتصاد کشور خواهد بود.

نماینده خمینی شهر تاکید کرد: اگر تصمیمات نمایندگان در مجلس مبتنی بر دید علمی و هماهنگی با خط مشی مشخص بود امروز نباید شاهد این وضعیت سخت می شدیم.

ابطحی در ادامه خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مشکلات اقتصادی موجود در جامعه ریشه در تصمیمات بدون مطالعه نمایندگان دارد لذا بعدا نمی‌توان گفت که چرا جامعه و مردم دچار مشکل شده اند.

وی از نمایندگان مجلس هشتم درخواست کرد که در آستانه تشکیل مجلس جدید جلساتی را در جهت تدوین یک تئوری مشخص اقتصادی و تدوین راه برون رفت از بحران‌های کنونی کشور با هماهنگی با دولت داشته باشند.

ابطحی تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی را تولید و حمایت از آن و رفع موانع تولید عنوان کرد و افزود: اگر همه تصمیمات در راستای تقویت این تفکر نباشد اشتغال، مهارتورم و گرانی حل نخواهد شد.

نماینده خمینی شهر تولید را ناموس کشور دانست و گفت: نمایندگان مجلس هشتم باید در این زمینه اقدامات لازم را به عمل آورند و اگر مورد حمایت قرار نگیرد هیچ چاره‌ای جز قبولی این نابسامانی‌ها نخواهیم داشت.

ابطحی تصریح کرد: برخورد با مفاسد اقتصادی که مقام معظم رهبر به پیگیری این موضوع تاکید و مجموعه‌ای را جهت پیگیری آن تعیین کردند، نیازمند همت عظیم و هماهنگی کامل بین سه قوه است .

وی تاکید کرد: باید پذیرفت برخورد با مفاسد به هیچ وجه فضا را برای فعالیت‌های سالم اقتصادی و حضور بیشتر بخش خصوصی و تقویت مدیران سالم تنگ نخواهد کرد.

((تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ))

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد