وبلاگ هواداران شهرستان خمینی شهر

وبلاگ هواداران شهرستان خمینی شهر

وبلاگ هواداران شهرستان خمینی شهر

وبلاگ هواداران شهرستان خمینی شهر

یک عصارخانه تاریخی از دوره صفویه در خمینی شهر کشف شد

مسوول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خمینی شهر اصفهان گفت: یک عصارخانه از دوره صفویه در خمینی شهر اصفهان کشف شد.

"ایمان پیمانی" روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: این عصارخانه در اثر ایجاد حفره‌ای در محوطه‌تاریخی چهارشنبه بازار این شهرستان کشف شد.

وی گفت: با ایجاد حفره به قطر پنج متر در این محوطه و گزارش واصله از سوی مردم به مسوولین شهر، میراث فرهنگی و همچنین یگان حفاظت میراث فرهنگی بلافاصله در محل حاضر شدند و پس از ورود به‌این محوطه متوجه‌این اثر ارزشمند تاریخی شدند.

وی اظهارداشت: این عصارخانه دارای چندین طاق می‌باشد که سالم‌وقابل مرمت است ولی متاسفانه تعدادی از طاقهای این عصارخانه تخریب شده است.

وی یادآور شد: در کنار این عصارخانه کاروانسرا و مسجد تاریخی حجت نیز بوده که کاروانسرای آن تخریب شده و مسجد تاریخی حجت نیز به‌تازگی تخریب شده است.

پیمانی گفت: بر طبق گفته اهالی قدیمی این محل ، زیربنای این عصارخانه در حدود دو هزار تا سه هزار متر مربع است.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان باتحقیق و اثبات اینکه‌این اثر تاریخی مربوط به دوره صفویه است نسبت به ثبت این اثر ارزشمند اقدام نمودند.

وی همچنین گفت: طرح حفاظت از این اثر ارزشمند به‌صورت اورژانسی و تعیین حریم تاریخی‌این اثر با همکاری فرمانداری و شهرداری خمینی‌شهر رااز اقدامات انجام شده در طی چند روز اخیر ذکر کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد